tisdag 8 februari 2011

Varje hårstrå på ditt huvud har jag räknat
Du är värd mer än allt fåglarna samlat
Inga tårar har du fällt, inga sorger har du mött.  


Kan du älska mig som luffaren älskar landsvägen?

Kan du älska mig som rumlaren älskar nattlivet?
Kan du älska mig som de unga älskar revolutionen?
Kan du älska mig som den ängslige älskar gryningen?
Kan du älska mig som studenten älskar att drömma?
Kan du älska mig som måsarna älskar takåsarna?



flyg lilla fjäril flyg
en dag kommer du krossas
så flyg nu
du lilla fjäril flyg 
Det är samma spel det är samma stad
Det är nya ansikten men samma hat
Då bäst just nu samma poäng
samma poser men ett annat band på scen
Ta min hand och kom så går vi vidare
Hon låg på gatan
medan rymdskeppen
sände meddelanden
genom atmosfären
Hon skär sig i handleden
i solskenet
för hon säger
att hon redan sett Spanien
och världen förtjänar inte dig.
     
   
 Så fint. Gör mig 18. Min syster skall snart få göra en. En som jag vet kommer bli så otroligt fin. Jag vill oxå ha en. Läste Kenzas blogg förut. hon skulle fixa till en och kanske en ny. Fick lite inspiration då. Jag vill oxå, jag har velat ett tag nu oxå. Så jag borde få. Snälla. Jag förstår inte livet det minsta. Men jag är endå glad. Som en dum hund. Stan är full av tanter och tragik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar