torsdag 7 juli 2011

Åh gud.

Dagen efter och jag är fortfarande schokad.
Igår så ringde det på min mobil, och det stod Andreas på skärmen, så jag svara och då så är det Mattias som jag pratar med. Han säger ¨Hej det är Matte, Adde har blivit misshandlad¨ Först trodde jag bara att det var ett skämt men endå så tog jag det seriöst, jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, jag satt liksom med Maria och Sofia på min altan och pratade om skräckfilmer. Jag pratade mer med Mattias och han berätta att han och Andreas hade suttit i hamnen och ¨softat och druckit¨ så kom det fram en kille som sa ¨ge mig er sprit¨ och denna killen var liksom ungdom. och dom sa Nej, och då sa han ¨vet ni inte vem jag är¨ och dom sa nej. Sedan sa han till Andreas att komma fram och så klart så gjorde han det och då bara slog han till Andreas. Han fick ett slag och ramla ihop och svimma. Han kom inte ihåg någonting och ambulans och polisen kom och det var massa folk runtom. Och att killen som hade gjort det hade sprungit där ifrån. Jag fick bara panik, för vad kunde jag göra. jag satt i Rönnäng och dom var i Skärhamn. Matte sa bara att det typ det första Andreas sa va att Mattias skulle ringa mig. Jag bara grät och berättade det för min mamma hon sa att jag skulle ringa Andreas mamma men jag visste att hon precis hade kommit dit så jag ville inte ringa henne då. Så jag ringde Mattias men han svara inte så då ringde jag Andreas, och då svarar han. Han lät konstig och han sa att han har jätte ont i munnen men annars är det okej, han säger att jag inte ska oroa mig, och att han inte vet vad som ska hända, förutom att han skall till sjukhuset. Mamma skulle jobba så hon säger att jag kan åka med henne, för han ska ju till hennes jobb, men jag ville inte det, för vad kan jag göra där, jag känner mig bara så dum när jag inte kan hjälpa till. Idag kommer han hem från sjukhuset och då måste jag träffa honom om han orkar för jag vet inte om han har ont eller så. Mamma ringde mig imorse och sa att han hade 3 frakturer i ansiktet, inte så stora så dom syns inte så mycket och att dom antagligen läker av sig själv. Men nu är jag så jävla arg på den kille som gjorde det så jag vet inte vad jag skall ta mig till, hade han vart här hade jag nog strypt honom långsamt. Jag mår bara så dåligt och min panik känsla har inte försvunnit riktigt än även om det hände igår. Och liksom bara det att han ens kunde med och göra så, sån jävla idiot. Och han var mycket äldre än dom och bara springer iväg. Det är anmält och jag hoppas den killen råkar illa ut. Det är hemsk att säga så men FAN vad arg jag är. Jag saknar Andreas nu och vill bara träffa honom och se så det är okej.
Vi lever i en värld full av idioter må jag säga.
Killen som slog var äldre och Andreas åkte till kungälv.
Kände att jag ville skriva av mig eller något för allt blev bara kaos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar